Hoe mogen we je helpen?

Een medewerker verliest een back-upstation waarop de code voor een nieuwe applicatie is opgeslagen. De klant daagt de ontwikkelaar voor de rechter wegens nalatigheid en de ontstane schade door vertraging van het project.

Hackers krijgen ongeoorloofd toegang tot het netwerk. De kosten voor forensisch onderzoek en verweerkosten voor claims voor aansprakelijkheid lopen hoog op.

Een werknemer van een stuurt een interne e-mail met negatieve opmerkingen over een klant. De e-mail komt ook buiten het bedrijf terecht. De klant trekt de opdracht in en begint een rechtszaak wegens laster.

Een werknemer klikt op een kwaadaardige link in een ontvangen e-mail. Hierdoor wordt malware geïnstalleerd, die alle gegevens op de server versleuteld. Het bedrijf komt hier pas achter als hackers een groot bedrag in virtuele munten (bijv. BitCoin) eisen om de versleuteling ongedaan te maken.

Het online klantenportal is gehackt. De persoons- en adresgegevens van alle klanten zijn in het geding. Het bedrijf moet alle betrokkenen informeren en kan aansprakelijkheidsclaims tegemoet zien.

Een medewerker installeert bij een grote klant een geheel nieuw maatwerk softwarepakket. Als hij ’s middags gaat lunchen, wordt zijn laptop uit de auto gestolen. Persoonsgegevens en vertrouwelijke informatie over het softwarepakket zijn in handen van criminelen terechtgekomen.