Een compleet adviestraject rondom een arbeidsongeschiktheidsverzekering bestaat uit eental stappen stappen;
- Intake & indicatie
- Inventasisatie
- Analyse & advies
- Bemiddeling
- Beheer en zorgplicht
Intake en oriëntatie
- Oriëntatiegesprek naar keuze telefonisch of op kantoor
Inventarisatie
- Doelstellingen
- Kennis en ervaring
- Risicobereidheid
- Financiële positie
- Hoeveel heeft u nodig of wenst u bij eventuele arbeidsongeschiktheid
- Vastlegging, middels een gespreksverslag
Dit kan o.a. middels een inventarisatieformulier
Analyse en advies
- Analyse bestaande dekkingen
- Premie- en voorwaardenvergelijking en analyse
- Realisatie offerte(s)
- Beoordeling externe offertes
- Prescan medische acceptatie
- Adviesrapport inclusief bespreking naar keuze telefonisch of op kantoor
Polis bemiddeling
- Begeleiding formulieren en onderbouwing inkomen
- Controle en begeleiding technische en medische acceptatie
- Alternatieven in verband met medische acceptatie
- Controle polisopmaak en premie
- Vastelegging in dossier
Beheer en zorgplicht
- Verwerken van mutaties ten aanzien van de verzekering en geven van advies ten aanzien van deze mutaties
- Periodieke controle van verzekerde hoedanigheid en verzekerd bedrag, inclusief agendering van optierecht tot aanpassing verzekerd bedrag;
- Periodieke controle of de dekking nog overeenkomt met uw actuele verzekeringsbehoefte;
- Agendering van de contractstermijn teneinde tijdig de mogelijkheden tot overstappen naar een andere aanbieder in beeld te brengen;
Indien van toepassing: Schadebehandeling
- Ondersteuning bij melding arbeidsongeschiktheid;
- Ondersteuning bij contacten met arbeidsdeskundige, CWI, andere instanties;
- Eventueel inschakeling rechtsbijstandverzekeraar;
- Begeleiding traject eventuele herkeuring;
- Overleg standpuntbepaling aanbieder;
- Controle uitkeringspercentage