Hoe mogen we je helpen?

Een compleet adviestraject rondom een arbeidsongeschiktheidsverzekering bestaat uit eental stappen stappen;

  1. Intake & indicatie
  2. Inventasisatie
  3. Analyse & advies
  4. Bemiddeling
  5. Beheer en zorgplicht

Intake en oriëntatie

  • Oriëntatiegesprek naar keuze telefonisch of op kantoor

Inventarisatie

  • Doelstellingen
  • Kennis en ervaring
  • Risicobereidheid
  • Financiële positie
  • Hoeveel heeft u nodig of wenst u bij eventuele arbeidsongeschiktheid
  • Vastlegging, middels een gespreksverslag

Dit kan o.a. middels een inventarisatieformulier

Analyse en advies

  • Analyse bestaande dekkingen
  • Premie- en voorwaardenvergelijking en analyse
  • Realisatie offerte(s)
  • Beoordeling externe offertes
  • Prescan medische acceptatie
  • Adviesrapport inclusief bespreking naar keuze telefonisch of op kantoor

Polis bemiddeling

  • Begeleiding formulieren en onderbouwing inkomen
  • Controle en begeleiding technische en medische acceptatie
  • Alternatieven in verband met medische acceptatie
  • Controle polisopmaak en premie
  • Vastelegging in dossier

Beheer en zorgplicht

  • Verwerken van mutaties ten aanzien van de verzekering en geven van advies ten aanzien van deze mutaties
  • Periodieke controle van verzekerde hoedanigheid en verzekerd bedrag, inclusief agendering van optierecht tot aanpassing verzekerd bedrag;
  • Periodieke controle of de dekking nog overeenkomt met uw actuele verzekeringsbehoefte;
  • Agendering van de contractstermijn teneinde tijdig de mogelijkheden tot overstappen naar een andere aanbieder in beeld te brengen;

Indien van toepassing: Schadebehandeling

  • Ondersteuning bij melding arbeidsongeschiktheid;
  • Ondersteuning bij contacten met arbeidsdeskundige, CWI, andere instanties;
  • Eventueel inschakeling rechtsbijstandverzekeraar;
  • Begeleiding traject eventuele herkeuring;
  • Overleg standpuntbepaling aanbieder;
  • Controle uitkeringspercentage
Scherpe autopremie?
meer informatie
Inboedel voldoende verzekerd?
meer informatie